Els gestors de la Universitat Europea del Cervell i la Tecnologia visiten la delegació de la UMH

2 d’octubre 2024

La visita es va centrar en reforçar la relació entre els membres de les universitats aliades així com l’enfocament del primer màster conjunt de l’aliança NeurotechEU

Els gestors en la Universitat de Radboud (Nimega, Països Baixos) de la Universitat Europea del Cervell i la Tecnologia (NeurotechEU), Wim Scheenen i Aaron Klomp, acaben hui la seua visita a la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH). En la seua estada van ser rebuts pel vicerector d’Internacionalització i Cooperació, Vicente Micol, i s’han reunit amb la líder del projecte en la UMH Juana Gallar; la Directora del Servici de Relacions Internacionals, Cooperació al Desenrotllament i Voluntariat, Inmaculada Blaya; l’investigador de l’Institut d’Investigació en Enginyeria d’Elx I3E-UMH, involucrat en el grup de treball sobre activitats docents conjuntes de NeurotechEU, José María Azorín; i el gestor d’Alumni UMH, Alejandro García. A més, han mantingut reunions amb les integrants del grup de treball de NeurotechEU sobre comunicació, Júlia Santacreu i Ángeles Gallar, així com amb les gestores del projecte en UMH  Sonia Martín i Alicia Sanavio.

Durant la visita, els gestors de Radboud s’han reunit amb Juana Gallar i Jose María Azorín en el marc de la preparació del primer màster conjunt de NeurotechEU, enfocat en la neurotecnología, que s’espera que siga possible implantar a partir del curs 2027/2028. Amb Inmaculada Blaya, líder del grup de treball Quality Assurance, s’han reunit per a treballar en els indicadors de qualitat que asseguren l’òptim rendiment de les diferents activitats de NeurotechEU. Finalment, la reunió amb el gestor d’Alumni UMH ha tingut lloc per a explorar les possibilitats de plantejar Alumni en l’aliança, donat l’interés sobre aquest tema mostrat per antics estudiants de NeurotechEU.

Esta trobada ha tingut lloc amb l’objectiu d’estrényer llaços entre els membres de les universitats aliades i poder conéixer millor l’estructura i organització de les universitats aliades i identificar quines noves opcions docents i d’investigació poden oferir al projecte. En eixe sentit, Azorín ha ensenyat el Brain-Machine Interface Systems Lab de la UMH als companys de Radboud, explicant en què estan treballant i les possibilitats que la instal·lació oferix a l’aliança.

La Universitat del Cervell i la Tecnologia és una aliança de huit universitats europees amb un enfocament en la neurociència i la neurotecnología. Mitjançant la construcció d’una xarxa transeuropea d’excel·lència en investigació i tecnologies del cervell, NeurotechEU augmenta la competitivitat de l’educació, la investigació, l’economia i la societat europea. Esta aliança està composta, a més de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, per la Universitat Radboud (Països Baixos), Institut Karolinska (Suècia), Universitat de Bonn (Alemanya), Universitat Bogazici (Turquia), Universitat de Medicina i Farmàcia Iuliu Hatieganu a Cluj-Napoca (Romania), la Universitat de Lilla (França) i la Universitat de Reykjavík (Islàndia).