Séptima reunión del Consejo de Rectores de NeurotechEU en la Universidad de Reikiavik

30 de maig 2024

Ajudar a la comunitat cinetífica, present i futura, a trobar solucions a problemes de salut relacionats amb la neurociència i la neurotecnologia és un dels objectius de la Universitat Europea del Cervell i la Tecnologia, NeurotechEU, de la que la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) en forma part. La UMH, representada pel rector, Juan José Ruiz, ha participat en la sèptima reunió del Consell de Rectors de NeurotechEU, celebrada en la Universitat de Reykjavík (Islàndia).

Fuente: UMH

També han assistit  a les reunions de treball el vicerector d’Internacionalització i Cooperació, Vicente Micol; el delegat del rector per a la Transformacció Digital, Federico Botella: el vicerector adjunt de Posicionament Intitucional i Rànquings, José Manuel Blanes; i la directora del Servei de Relacions Internacionals, Inmaculada Blaya.

Després de posar en marxa la segona fase de NeurotechEU al desembre de 2023, estes jornades han servit per a marcar i aprovar els pròxims passos del projecte. L’objectiu d’esta unverstitat europea és crear un campus internuniversitari en què es vincule l’educació a la investigació, a la innovació i a la societat.

NeurotechEU representa una aliança de huit universitat europees enfocada a la neurotecnologia. Entre totes, reunixen un capital humà de més de 220.000 estudiants i 42.000 persones dedicadades a l’educació superior i a la investigació. Mitjançant la construcció d’una xarxa transeuropea d’excel·lència en investigació i tecnologies del cervell, NeurotechEU augmenta la competitivitat de l’educació, la investigació, l’economia i la societat europees. La junta està composta pel rectores i rectores de les huit universitat membres, entre les que es troba la UMH com a única sòcia espanyola, i es reuneix regularment per a debatre el progrés del projecte i guiar els pròxims passos.

A les jornades de treball per a reforçar l’aliança també han intervingut la lider del projecte i catedràtica de Fisiologia de la UMH, Juana Gallar; la investigadora de l’Institut de Neurociències, centre mixte de la UMH i del CSIC, Silvia de Santis; el investigador de l’Institut d’Investigació en Enginyeria d’Elx I3E-UMH i catedràtic, José María Azorín; la periodista del Servei de Comunicació, Marketing i Atenci´a L’estudiantant, Ángeles Gallar; i l’experta en qualitat i gestora del projecto, María José Such; així com les estudiants de doctorat Cristina Polo i Paula Soriano.

Durant la trobada al campus de la Universitat de Reykjavík, els rectors socis han rebut informació sobre el progrés de l’aliança i els pròxims passos a seguir per a reforçar la mobilitat dels estudiants i la col·laboració del personal docent, investigador i de gestió. L’objectiu és ajudar-los a abastar, des de l’educació especialitzada i la investigació científica, els reptes que suposaran en les pròximes dècades l’envelliment de la població i la major prevalença de malalties neurodegeneratives, entre altres.

NeurotechEU és una iniciativa finançada pel programa Erasmus+ de la Unió Europea i pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d’Espanya. Es tracta d’un consorci que està format per la UMH, la Universitat Radboud (Països Baixos), l’Institut Karolinska (Suècia), la Universitat de Bonn (Alemanya), la Universitat del Bòsfor (Turquia), Universitat de Medicina i Farmàcia *uliu Hatieganu a Cluj-Napoca (Romania), la Universitat de Lilla (França) i la Universitat de Reykjavík (Islàndia). L’objectiu de la Universitat Europea per al Cervell i la Tecnologia és crear un campus interuniversitari d’educació superior, és a dir, un espai flexible compartit entre les huit universitats en el qual es vincule l’educació a la investigació, a la innovació i a la societat.

Bord Of Rectors - Háskólinn í Reykjavík (may 2024)

Image 1 of 4